Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6150460513   Programa d'impuls de les danses vives d'arrel tradicional. Tercera edició
2019-2020   Curs. Educació Infantil-Primària
  
   20/11/2019 - 10/3/2020 (20 hores) de 17:30h a 20:30h
   ESC Àngel Serafí i Casanovas
   c. de les Escoles, s/n (Sort) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei d'Ordenació d'Ensenyaments de Règim Especial
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019
  
Descripció i   Metodologia:   El Departament d’Ensenyament i el Departament de Cultura presenten la tercera edició del Programa d’impuls de les danses vives d’arrel tradicional dins del sistema educatiu, amb un programa conjunt per al curs 2019-2020.

Aquest programa pretén donar a conèixer, o aprofundir en el cas dels centres que ja són actius en aquest camp, les danses populars, o danses vives d’arrel tradicional, recollides a l’inventari que ha impulsat per la Direcció general de Cultura Popular i Associacionisme Cultural del Departament de Cultura (http://dansesvives.cat/).

Aquest programa es desenvolupa en cinc territoris-motor: Terres de l’Ebre, Pallars Sobirà, Garrotxa, Barcelona-ciutat i Vallès Occidental. A cadascun dels territoris es compta amb una entitat de referència del món de les danses populars que fa la formació del professorat. Aquesta formació inclourà les danses, el seu context i les eines per a transmetre-les.
  
Objectius   1.Posar en valor el patrimoni de danses vives, concretament a través de l’inventari que ha impulsat per la Direcció general de Cultura Popular i Associacionisme Cultural del Departament de Cultura (http://dansesvives.cat/)

2.Promoure la presència transversal de les danses vives d’arrel tradicional dins del currículum en aspectes vinculats a la música, a l’educació física, a la cultura i/o a la història.

3.Formar el professorat dels centres participants per tal que pugui fer de transmissor d’aquestes danses en el seu centre.

4.Treballar dins dels centres educatius algunes de les danses vives d’arrel tradicional pròpies de la demarcació per tal que els nens, nenes i joves puguin participar activament en la vida festiva i cultural local.

5.Promoure oportunitats per al gaudi de la dansa i per a la cohesió social i per a visibilitzar la dansa en dates assenyalades, siguin locals, siguin universals.
  
Continguts   -L’hereu Riera del Pallars
-El Rotllet d’Altron
-Rigodons de Rialp
-La Bolangera
-Ball pla i Esquerrana d’Esterri
-Marxa de Fallaires d’Isil
  
Formador/a   Esbart Marboleny de Les Preses
  
Avaluació   Objectiu 1: Posar en valor el patrimoni, concretament a través de l’inventari de danses vives, impulsat per la Direcció general de Cultura Popular i Associacionisme Cultural del Departament de Cultura
Indicadors d’avaluació:
Els assistents:
coneixen l’inventari.
identifiquen les danses pròpies de la seva zona.
ballen i coneixen el context de les danses proposades en el programa.

Objectiu 2: Promoure la presència transversal de les danses propulars dins del currículum en aspectes vinculats a la música, a l’educació física, a la cultura i a la història.
Indicadors d’avaluació:
S’han portat a terme les sessions amb alumnes per tal d’ensenyar les danses.
Els alumnes han après les danses i el seu context.
S’han vinculat les danses amb els continguts curriculars que el centre ha considerat més adients.

Objectiu 3: Formar el professorat del centre per tal que pugui fer de transmissor d’aquestes danses.
Indicadors d’avaluació:
Els assistents:
han assistit a la formació
han après les danses i el seu context
tenen les eines per a ensenyar a ballar-les
han impartit les sessions
han fet el seguiment de l’alumnat a través d’una filmació
tenen les eines per a analitzar el procés i fer millores

Objectiu 4: Treballar dins centres educatius algunes de les danses pròpies de la demarcació per tal que els nens, nenes i joves puguin participar activament en la vida festiva i cultural local.

Indicadors d’avaluació:
El centre ha determinat el marc horari per a fer la formació de l’alumnat.
El centre ha facilitat espais per a mostrar les danses apreses en diversos moments del curs escolar.
El centre ha fet visible el programa a través de la pàgina web.

Objectiu 5: Promoure oportunitats per al gaudi de la dansa i per a la cohesió social.
Indicadors d’avaluació:
S’ha portat a terme amb èxit la trobada inter-centres en el marc d’una festa local o bé el centre ha mostrat la dansa en un context festiu del centre i ho ha documentat.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores.
Haver realitzar les tasques descrites i superat l'avaluació.
  
Persones  destinatàries   Professorat de primària, professorat d'escoles de dansa.
  
E-mail   crp-pallarssobira@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   20/11/2019   1730   2030 
 Sessió 2   dimecres   04/12/2019   1730   2030 
 Sessió 3   dimecres   22/01/2020   1730   2030 
 Sessió 4   dimarts   11/02/2020   1730   2030 
 Sessió 5   dimarts   10/03/2020   1730   2030 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent